16 kwi 2014

Jak grać w UEFA You're the boss - Poradnik

Logo (en.boss.uefa.com)

Jak grać w UEFA You're the boss?


W darmowej grze UEFA You're the boss stajesz się menadżerem własnego klubu sportowego. Zadaniem twoim jest wprowadzenie twojego zespołu z najniższej ligi Grassroots League Div III do Champions League Div I (9 lig) .
Aby dostać się do wyższej ligi musisz na zakończenie sezonu  (składa się z 17 dni meczowych oraz 1 dnia bez gry) zając miejsce 1,2 lub 3 w twojej lidze.
Jeśli niestety twój zespół znajdzie się na jednym z 3 ostatnich miejsc to spadasz o ligę niżej (no chyba że jesteś w Grassroots League Div III już niżej się nie da).
Dzień składa się z treningu o godzinie 8:00 rano, lunchu o 12:00, meczu o 15:00 oraz treningu wieczornego o godzinie 18:00.
W grze odpowiedzialny jesteś za wybór oraz trening zespołu. Finanse klubu - sponsorzy i bilety. Transfery oraz wyszukiwaniu talentów w twojej szkółce. Rozbudowę infrastruktury - stadion. Oraz za kibiców (Popularity i Fans).
Do podjęcia decyzji i ich zatwierdzenia potrzebne będą ci "gwizdki"(coach points). Na początku masz ich 200 (to jest maksymalna ilość jaką można mieć). 1 gwizdek otrzymujesz co każdą pełna godzinę.

Chairman (Prezes klubu)

Odpowiedzialny jest za:
Transfery (Transfer market) - tutaj można kupić poprzez aukcje (kto da więcej) piłkarzy.
Koszt wyszukania piłkarzy jacy znajdują się w tym momencie dostępni to 1000€ plus 1 gwizdek.
Jeśli jesteś początkującym graczem i masz mało dostępnych wirtualnych środków pieniężnych będzie Ci bardzo trudno kupić dobrych piłkarzy. O gwiazdkowych możesz na razie zapomnieć - chyba że wiekowych 35 lat - którzy pograją max pół sezonu.
Pamiętaj jest to aukcja i każdy z graczy ma do niej dostęp. Kto da więcej ten kupuje piłkarza - podbitki ceny zdarzają się nawet 1 sekundę przed końcem aukcji.
Jedna moja uwaga - najlepiej kupować pod koniec sezonu bo bardzo często trafiają się piłkarze z OGROMNYMI wypłatami, piłkarze kupieni na aukcji mogą zarabiać nawet 2 razy tyle co cały twój zespół. Wypłaty zmieniają się z rozpoczęciem nowego sezonu.

Szkółka piłkarska (Player search) - jeśli szukasz młodych dobrych zawodników do wyszkolenia to to jest opcja dla Ciebie.
Koszt 12 gwizdków oraz 100€ - 3 zawodników na jedną pozycję. Jest to bardzo pomocna opcja na początku gry oraz gdy się już długo gra (można znaleźć w późniejszym okresie piłkarzy z złotą gwiazdką). Są tutaj młodzi zawodnicy 16-20 lat.
Moja uwaga najlepiej wyszukiwać graczy na początku sezonu - przy dobrze przeprowadzonym treningu zawodnik może już na koniec sezonu zagrać w kilku meczach.

Sponsorzy (Sponsors) - jedna z opcji wyszukiwania pieniędzy dla klubu. Dzięki sponsorom dostajemy pieniądze na inwestycje. Minus jest tracenie gwizdków - w przypadku niektórych nawet 5 za jedno szukanie.
Istnieje 5 rodzajów sponsorów. W czym wyższej lidze się gra tym więcej wirtualnych pieniędzy się dostaje.
  • Runing time - to okres na jak długo umowa zostanie podpisana - na początku sezonu lepiej podpisywać na dłużej (nie tracimy dużo gwizdków)
  • Instant payment - wypłata pieniędzy w dniu podpisania umowy
  • Daily payment - tyle będziemy dostawać od sponsora codziennie aż do zakończenia umowy.
  • Popularity - tutaj jest jedna zależność czym bardziej popularny sponsor tym mniej pieniędzy dostajemy. Ale jak mamy więcej podpisanych umów z sponsorami którzy są popularni to więcej kibiców przychodzi na nasze mecze i dzięki nim zarabiamy na biletach. Jest kilka rodzajów popularności sponsorów (od lewej najbardziej popularni) outstanding, popular, good, neutral, unpopular, poor, below par, the pits.

Finanse (Balance) - tabela ile zarobiliśmy/straciliśmy pieniędzy w sezonie, dniu meczowym oraz w zeszłym sezonie.

Przegląd zespołu (Team overview) - ile maja lat, ile zarabiają czy są kontuzjowani itp.
Tutaj też możemy sprzedać zawodnika. Działa to trochę inaczej niż kupowanie. Bo  niewystawiany na aukcje tylko dostajemy propozycje od wirtualnych konsultantów ile zarobimy na transferze.
Zawodnika można sprzedać (Sell player) jeśli jest nie kontuzjowany, bez pauzy za czerwone kartki lub ma mniej niż 36 lat.
Zmienić jego imię (Player details) oraz wysłać do eksperta (Send to experts) - co moim zdaniem nic nie daje tylko stratę 500€.
Przyciskając na X możemy pozbyć się piłkarza którego już nie chcemy a nie możemy sprzedać. Wykorzystywany w przypadku jeśli zawodnik ma już więcej niż 35 lat i nie chcemy mu już więcej płacić.

Osiągnięcia (Achievements) zestaw naszych dokonań w poprzednich sezonach.

Profile - zmiana nazwy drużyny

Delete team - zaprzestanie gry poprzez usunięcie drużyny

Trener (Coach)

Najważniejsza funkcja w całej grze. Gdzie ustawiamy i trenujemy zespół.

Zanim jednak omówię trening przyglądnijmy się piłkarzom - aby bardziej zrozumieć funkcje.

Piłkarze:
Występuje 4 rodzaje piłkarzy:
  • bez gwiazdki
  • z 1 gwiazdką 
  • z 2 gwiazdkami
  • z złotą (miedziana) gwiazdką

Różnica miedzy nimi zależy od  szybkości oraz łatwości treningu. Piłkarze z gwiazdkami do treningu potrzebują mniej wykorzystanych gwizdków oraz szybciej dochodzą do wartości powyżej 80 punktów strenght.
Dodatkowo piłkarze z złotą gwiazdka do każdego strenght ma dodatkowo dodane 10 punktów - dlatego są bardzo poszukiwani a na aukcji ceny za takich piłkarzy dochodzą do ponad 100 milionów.
Oczywiście mogą łapać żółte i czerwone kartki oraz kontuzje.

Podstawowa karta piłkarza wygląda tak:


karta piłkarza (en.boss.uefa.com)


wyszczególnione jest:
Age: wiek - min:16 lat max do powyżej 35 lat ( powyżej 35 lat - bardzo spada Fitness i piłkarz jest mało efektywny)
Current position: pozycja na jakiej w tym momencie jest wystawiony w zespole oraz Favourite position: czyli pozycja na której można uzyskać najwięcej punktów)
Max. strength:czyli ile dodaje punktów do zespołu gdy jest wystawiony na pozycji
A - napastnik (kolor czerwony)
M - pomocnik (kolor niebieski)
D - obrońca (kolor zielony)
G - bramkarz (kolor żółty)

Na każdą pozycje wymagane są odpowiednie wyszkolenia techniczne. Jest kilka rodzajów umiejętności:
np Pace: obok są 3 kolory: 2 kratki czerwone i 2 niebieskie oraz 1 zielona - czyli ta umiejętność jest wymagana dla napastników i pomocników. W mniejszej dla obrońców i niepotrzebna dla bramkarzy.
passing: dla pomocników i obrońców itp

Bardzo ważne przed meczem aby zawodnik był wypoczęty (Fitness) - w czasie treningów drużynowych, indywidualnych oraz samego meczu zawodnicy tracą Fitness.
Kolor zielony - to zawodnik wypoczęty i nadający się do gry, zółty to lekkie zmęczenie - poniżej 40 mało zdolny do gry, czerwony to zmęczony.
Motivation (motywacja do gry) czym mniejsza tym mniejszy procent Max strenght będzie brany przy liczeniu siły zespołu.

Więcej o wyszkoleniu danej umiejętności w  szkoleniu indywidualnym.

Lineup (ułożenie zespołu) - do wyboru 6 formacji 6-3-1 , 5-4-1, 4-5-1, 4-4-2, 4-3-3, 3-3-4.
Ułożenie zależy od ilości i jakości piłkarzy jakich mamy dostępnych. Jeśli mamy więcej dobrych pomocników to dajemy np formacje 4-5-1.
Tutaj ważna informacja jeśli weźmiemy np piłkarza który ma A-52, M 59, D 85, G 45 - to musi on grać na pozycji obrońcy bo ma jakość 85. Jeśli byśmy go wystawili na pozycji bramkarza to tylko daje on do zespołu 45 punktów tyle ile przy literce G.
W dniu meczu jeśli zapomnimy wystawić własną 11 a np nie ma ani jednego napastnika wystawionego - gra dobierze zawodnika losowo.

Strategy (strategia) na mecz.
  • Tactics (taktyka) Generalna zasada jest taka, że atak bije obronę , obrona bije balanced styl, a balanced bije atak. Nie zawsze to się sprawdza bo często nawet jak dobierze się strategię do przeciwnika powiedzmy obrona (defensive) do tego wystawiając formacje 6-3-1 nie wbijemy żadnego gola i przegramy.
  • Physical effort (aktywność fizyczna) zawodników - jeśli chce się wygrywać lepiej zostawić na High (duża) - minusem tego są częste kontuzje i więcej kartek w meczu.

Substitution (zmiany)- działa to tak - że w czasie meczu chcemy zmienić w określonej minucie zawodnika na bardziej wypoczętego.
Szkoda że nie można wykorzystać tej opcji np gdy zawodnik z danej formacji złapie kontuzje to się go wymieni za innego.

Penalty taker (rzut karny) - wybieramy zawodnika który ma najwięcej Finishing i Concentration - często to są napastnicy.

Squad training (trening zespołu).
Ustawienia które mogą bardzo pomóc aby motywacja piłkarzy była 100 (nie zawsze się sprawdza) Poranny trening :
Warm-up oraz UEFA Training Ground viedo session
Wieczorny trening:
Warm-up oraz obojętnie jakaś inna opcja.

Lunch tutaj ważne jest co piłkarze jedzą. Po zjedzeniu innego lunchu wzrastają inne predyspozycje:
  • Fast Food: +20 motivation
  • Meat: +5 motivation and +10% fitness (najczęściej używane)
  • Noodles: +25 fitness
  • Veggies: +5% szybciej zdrowieją kontuzjowani piłkarze - ale motivation całego zespołu nie wzrasta

Te ustawienia zmieniamy w zależności od potrzeb.

Standardowo Fitness każdego piłkarza wzrasta o 2 punkty co godzinę. W czasie nocy jeszcze więcej.
Zdrowie w przypadku kontuzji poprawia się o 10% w ciągu nocy.

Individual training (szkolenie indywidualne) piłkarzy (jedno szkolenie -1 gwizdek).

  • One-to-one chat - dla A M D G - poprawia motivation piłkarza do 100
  • Condition training - dla A M D G (pobiera 10 punktów fitness) zwiększa fitness
  • Tackling - dla M D (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Tackling
  • Sprints - dla A M D G (pobiera 10 punktów fitness) zwiększa Pace
  • Defensive - dla D (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa Passing, Heading, Tackling
  • Technical school - dla M D (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Passing
  • Heading - dla A D (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Heading
  • Yoga - dla A G (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Concentration
  • Attacking - dla A M (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Finishing
  • Goalkeeper training - dla G (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Agility
  • Dribbling - dla A M (pobiera 5 punktów fitness) zwiększa głównie Creativity

Set pieces wzrasta wraz z gra piłkarzy.

Trening młodych zawodników wygląda zazwyczaj tak:
Pierwsze to zwiększenie Fitness poprzez Condition training tak aby szybko dojść do przedziału miedzy 70-100.
Następnie w miarę możliwości (ilość dostępnych gwizdków i fitness zawodnika) szkolimy na pozycje co ma największe możliwości.
Na bramkarzy wykorzystujemy Concentration (poprzez Yoge) oraz Agility (poprzez Goalkeeper training).
Na obrońców to Passing (poprzez Technical school), Heading (poprzez Heading), Tackling (poprzez Tackling) , Pace (poprzez Sprint), poprzez Defensive dochodzi po trochu dla każdej umiejętności.
Dla pomocników i napastników analogicznie w zależności co chcemy bardziej podnieść - patrz trochę wyżej co napisałem.

Maksymalnie co zawodnik może osiągnąć to 100 punktów - w niektórych przypadkach często się zdarza że nawet jak chcemy szkolić zawodnika to nic nie wzrasta a nawet spada ilość punktów. Często oznacza to, że zawodnik osiągnął swoje maksymalne predyspozycje w tym momencie.

Scout (szpieg) - wykorzystywany najczęściej przed samym meczem aby podglądnąć taktykę przeciwnika i dostosować swoją - koszt 6 gwizdków oraz 5000€.

Stadium (stadion) 

Ustawiane ceny za bilety dla kibiców. Należy tutaj znaleźć "złoty środek" - tak aby cena niebyła za duża bo nie zapełnimy całego stadionu i mniejszą bo mniej zarobimy.
Budowa stadionu - Czym większy tym oczywiście lepszy. Plusem jest, że nie musimy budować od najmniejszego - tylko jak mamy wirtualne pieniądze możemy wybudować większy.
Jest 8 możliwości - największy stadion to Mega stadium który może pomieścić 150000 kibiców koszt to 50000000€.

Friends (przyjaciele)

W grze You're the Boss mamy możliwość rywalizacji z przyjaciółmi. Każdy może utworzyć specjalną grupę lub dołączyć już do istniejącej. Jeśli nie znasz nikogo kto gra w ta grę to poszukaj pod P na pewno znajdziesz POLAND.
Warto dołączyć do jakieś grupy. Oprócz rywalizacji można zawrzeć Fan fiendship kibiców co daje większą frekwencje na meczach. Lub pomagać innym niżej sklasyfikowanym klubom finansowo poprzez oddawanie im 5% swojego dziennego przychodu. Plusem takiej promocji (Promoting talent) jest możliwość zdobycia lepszych zawodników poprzez Player search.

Inne funkcje w grze jak Events, Fixture lists, Standings - nie wymagają wyjaśnień każdy się zorientuje o co chodzi.

Powodzenia i miłej gry - mi dotarcie do Champions League Div I zajeło 32 sezony. Mam nadzieję że z tym poradnikiem uda Ci się to 2 razy szybciej niż mi. Jeśli coś istotnego opuściłem lub znasz dodatkowe funkcje napisz do mnie to je z chęcią dopisze.

Czy uważam tą grę wartą polecenia - TAK

Jeśli ten post był pomocny dla Ciebie podziel się nim na portalu społecznościowym w jakim się udzielasz. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze niepowiązane z postem lub służące tylko w celu dodania linka lub reklamy nie zostaną opublikowane.